Afirmatii scoase din context

Afirmatii neobisnuite 

Printre cele 100 000 de pagini scrise de Ellen G. White unii au atras atentia asupra mai multor randuri in care se gasesc afirmatii dificil de inteles. Cateva dintre aceste afirmatii sunt uluitoare doar pentru ca au fost scoase din contextul lor imediat. Alte afirmatii ridica probleme doar acelora care considera ca mesagerii lui Dumnezeu sunt infailibili, ca previziunile lor sunt inalterabile, iar cuvintele si expresiile folosite de ei sunt comunicate verbal de Duhul Sfant. Adventistii de ziua a saptea cred ca asemenea puncte de vedere sunt incompatibile cu ceea ce se gaseste in Sfanta Scriptura. Ei tin cont de ceea ce a afirmat verbal sau in scris Ellen White. Cineva poate sa gaseasca afirmatii ce par sa contravina cu explicatiile obisnuite, sau sa constate ca aceste afirmatii sunt lipsite de confirmarea stiintifica obisnuita. Legat de aceasta ne este supusa atentiei urmatoarea declaratie, referitoare la presupusele contradictii din afirmatiile care se gasesc in Scripturi:“In vreme ce Dumnezeu a dat o ampla dovada celor care doresc sa creada, El nu va exclude niciodata acele aspecte prin care cineva ar putea sa-si motiveze necredinta. Toti cei care cauta carlige in care sa-si atarne propriile indoieli, le vor gasi. Iar toti aceia care nu accepta si nu asculta Cuvantul lui Dumnezeu decat dupa ce fiecare obiectie a fost indepartata si dupa ce nu mai exista nici o ocazie pentru indoiala, toti acestia nu vor veni niciodata la lumina” (The Great Controversy, pag. 527).Afirmatii scose din context

“Aceia care-L accepta pe Mantuitorul, cu toate ca sunt convertiti sinceri, nu ar trebui sa fie niciodata invatati sa spuna, sau sa se simta, ca sunt mantuiti.”

O privire mai atenta asupra sfatului lui Ellen G. White referitor la acest subiect releva faptul ca, in context, ea nu vorbeste impotriva relatiei actuale dintre credincios si Dumnezeu, ci avertizeaza impotriva presupunerii: “odata mantuit, pentru totdeauna mantuit”. Acesta presupunere pretinde asigurarea eterna pentru aceia care afirma: “Sunt mantuit”, in vreme ce ei continua totusi sa incalce Legea lui Dumnezeu. Iata intreaga afirmatie:

“Caderea lui Petru nu a fost instantanee, ci graduala. Increderea in sine l-a condus sa considere ca era mantuit si a pornit pas cu pas pe cararea ce l-a dus la dezicerea de Invatatorul sau. Niciodata nu vom fi in siguranta punandu-ne increderea in noi insine sau, de parca ne-am afla deja in cer, sa simtim ca suntem cumva la adapost de ispite. Aceia care-L accepta pe Mantuitorul, cu toate ca sunt convertiti sinceri, nu ar trebui sa fie niciodata invatati sa spuna sau sa se simta mantuiti. Aceasta este o inselaciune. Fiecare ar trebui sa fie invatat sa nutreasca speranta si credinta; insa chiar si atunci cand ne predam lui Hristos si stim ca El ne-a acceptat, nu suntem scutiti de ispite. Cuvantul lui Dumnezeu declara: ‘Multi vor fi curatati si albiti (Dan. 12:10). Doar aceia care rabda incercarile vor primi cununa vietii (Iacob 1:12)” (Christ’s Object Lessons, pag. 155, accentuarile au fost introduse).

Ceea ce Ellen White considera baza adevaratei certitudini crestine este evidentiata de urmatoarea remarca pe care ea a facut-o inaintea unei sesiuni a Conferintei Generale:

“Fiecare dintre voi, cei aflati de fata, sa stie ca aveti un Mantuitor viu, ca El este ajutorul si Dumnezeul vostru. Nu este cazul sa spuneti: ‘Nu stiu daca sunt sau nu mantuit’. Credeti in Hristos ca Mantuitorul al vostru personal? Daca este asa, atunci bucurati-va” (General Conference Bulletin, 10 Aprilie 1901).

Adresandu-se unei femei care se lupta cu indoielile, Ellen White i-a scris:

“Mesajul lui Dumnezeu care-l am pentru tine este: ‘Pe acela care vine la Mine, nu-l voi izgoni afara’ (Ioan 6:37). Daca nu ai altceva sa invoci inaintea lui Dumnezeu, ci numai aceasta fagaduinta a Domnului si Mantuitorului tau, atunci poti sa ai certitudinea ca aceasta fagaduinta nu va fi niciodata, dar niciodata schimbata. Daca ti se pare ca atarni doar de o singura fagaduinta, insa de una pe care ti-ai insusit-o, atunci aceasta iti va deschide intregul tezaur al harului lui Hristos. Agata-te de acesta fagaduinta si vei fi in siguranta. ‘Pe acela care vine la Mine, nu-l voi izgoni afara’. Prezinta aceasta fagaduinta inaintea lui Isus si vei fi tot atat de in siguranta ca si atunci cand te-ai afla inauntrul cetatii lui Dumnezeu” (Manuscript Releases, vol. 10, pag. 175).

“Nu pretind ca sunt profeta.”

De ce cred adventistii de ziua a saptea ca Ellen G. White a primit darul profetiei cand ea insasi afirma ca nu este profeta? S-a facut adesea abuz de aceasta afirmatie a lui Ellen White si acest lucru ilustreaza cu prisosinta importanta contextului in care o afirmatie a fost facuta. In cele ce urmeaza va fi aratat, dupa cum reiese din cuvintele sale, ce intelege si ce nu intelege Ellen White din afirmatia pe care a facut-o:

“Unii s-au poticnit de faptul ca am pretins a nu fi profeta; asa ca m-au intrebat: De ce?

“Nu am avut altceva de spus decat aceea ca am fost instruita sa ma consider o mesagera Domnului; ca El m-a chemat din tineretea mea sa-i fiu mesagera, sa primesc cuvantul Sau si sa dau un mesaj clar si hotarat in numele Domnului Isus.”

“Inca din frageda tinerete am fost deseori intrebata: Esti profeta? Intotdeauna am raspuns “Sunt mesagera Domnului. Stiu ca multi m-au numit profeta, insa eu nu am pretins a avea acest titlu. Mantuitorul meu m-a declarat mesagera Sa. ‘Lucrarea ta’, mi-a explicat El, ‘este sa-Mi prezinti cuvintele. Vor incepe sa apara lucruri neobisnuite si, din tineretea ta, Te-am pus deoparte ca sa-Mi prezinti mesajele celor pacatosi, sa-Mi prezinti Cuvantul celor necredinciosi si, cu penita, sau cu vocea, sa mustirii din Cuvant faptele gresite. Indeamna prin Cuvant. Voi face Cuvantul Meu sa-ti fie deschis. Acest Cuvant nu va fi asemenea unei limbi straine. Cu elocventa si simplitate adevarata, cu ajutorul vocii si a penitei, mesajele pe care Ti le dau trebuie sa fie auzite de catre aceia care nu au invatat niciodata la scoala. Duhul Meu si puterea Mea va fi cu tine.’ . . .”

“De ce nu am pretins ca sunt profeta?Pentru ca in aceste zile multi dintre aceia care au avut indrazneala sa se pretinda profeti sunt o rusine pentru cauza lui Hristos; insa si datorita faptului ca lucrarea mea include mai mult decat ceea ce inseamna cuvantul ‘profet’. . . .”

“A spune ca sunt profeta ar presupune sa fac ceva ce nu am facut niciodata. Daca altii ma numesc astfel, nu am nici o obiectie sa le aduc. Insa lucrarea mea a acoperit atat de multe aspecte incat nu pot sa ma consider nimic altceva decat o mesagera, nimic altceva decat ca am fost trimisa sa duc mesajul Domnului catre poporul Sau si sa indeplinesc lucrarea in orice aspect indicat de El.”

“Cand am fost in Battle Creek, am afirmat inaintea unei mari adunari ca nu pretind a fi profeta. In doua ocazii am facut referire la aceasta problema, de fiecare data cu intentia de a afirma: ‘Nu pretind a fi profeta.’ Daca am spus vreodata altceva, atunci vreau ca oricine sa inteleaga ca ceea ce am avut intentia sa spun este ca nu pretind a avea titlul de profet sau profeta” (Review and Herald, 26 iulie 1906, retiparit in Selected Messages, vol. 1, pag. 31-35). ”

“In timpul discursului, am spus ca nu pretind a fi profeta. Unii au fost surprinsi de aceasta afirmatie si, intrucat au fost spuse atatea legat de aceasta, voi oferi si o explicatie. Altii m-au numit profeta, dar eu niciodata nu mi-am asumat acest titlu. Nu am simtit ca este datoria mea sa ma consider astfel. Aceia care au avut indrazneala sa pretinda ca ei sunt profetii vremurilor noastre sunt adesea o rusine pentru cauza lui Hristos.”

“Lucrarea mea include mai mult decat inseamna aceasta titulatura. Ma consider o mesagera caruia Domnul I-a incredintat mesajele catre poporul Sau”
(Scrisoarea 55, 1905; citat si in Selected Messages, vol. 1, pag. 35, 36).

Sursa: www.adventist.ro

This entry was posted in E. White - Viata si lucrarea. Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>